Županja občine Poljčane je dne 22. 6. 2024 na Policijsko postajo Slovenska Bistrica podala prijavo grožnje uradni osebi. Zadevo je Policijska postaja Slovenska Bistrica začela obravnavati šele 3. 10. 2024, ko so opravili zaslišanje županje in podžupanje. Zaradi obravnave posnetka 10. redne seje Občinskega sveta Občine Poljčane ta posnetek do danes ni bil javno objavljen. Sedaj pa je dostopen na povezavi -
10. REDNA SEJA OBČINSKEGA SVETA OBČINE POLJČANE (youtube.com).
Dne 26. 9. 2024 se je zgodila prometna nesreča, v kateri je bila udeležena županja, povzročitelj pa je pobegnil s kraja nesreče. Zaradi nepojasnjenih okoliščin dogodek obravnava Policijska postaja Slovenska Bistrica. Prav tako je v obravnavi »phising« napad (oz. lažna sporočila za krajo podatkov) na županjin e-naslov, ki se je zgodil 26 .9. 2024.
Nad dogajanjem smo na Občini Poljčane pretreseni ter sporočamo, da imamo ničelno toleranco do kakršnekoli oblike nasilja in ustrahovanja, zaradi česar so bili o incidentu nemudoma obveščeni vsi pristojni organi. Prav tako imamo ničelno toleranco do kaznivih dejanj zoper spolno nedotakljivost, zato smo nemudoma začeli z aktivnostmi glede domnevnega storilca med športnimi pedagogi. V skladu s tem smo dotično osebo pozvali k razjasnitvi govoric ter z njegove strani prejeli potrdilo o nekaznovanosti, ki mu ga je izdalo Ministrstvo za pravosodje najprej 30. 5. 2024, ter ponovno 23. 7. 2024. Zavedamo se tveganja, vendar ne županja, ne Občinska uprava, nimata pristojnosti in pooblastil za nadaljnje ukrepe. Odgovor, ki je bil posredovan tudi svetnikom glede dotične zadeve pa podajamo spodaj. Po prejemu vprašanja s strani svetnika smo nemudoma ponovno pozvali domnevnega strolica, da pojasni zadevo, vendar do danes še nismo prejeli pisnega odgovora.
Pojasnilo glede obtožb je županja podala vsem svetnikom v dveh dneh od prejema elektronskega sporočila s strani svetnika g. Kokota in ga tudi objavljamo spodaj:
»V zvezi s prejetimi zahtevami za posredovanje odgovora županje na temo osebnih podatkov gospoda Vita Dragića, pojasnjujemo sledeče:
- V okviru dneva slovenskega športa (nacionalnega praznika slovenskega športa) je dne 23.9.2024, tako kot drugod po Sloveniji, potekala prireditev Šport fest, katerega organizator je bila Občina Poljčane. Slednja je k prostovoljnemu sodelovanju povabila društva, ki v občini izvajajo športno dejavnost, v smislu predstavitve dela posameznega društva. Občina Poljčane s posameznim društvom za omenjeno prireditev ni vzpostavila nobenega pravnega razmerja, prav tako tudi ne z njihovimi člani, saj je šlo za sodelovanje na prostovoljni bazi, zato z osebnimi podatki posameznih članov društev ali klubov ne razpolaga, niti te pravice nima.
- Podatek, ali je nekdo vpisan ali izbrisan iz kazenske evidence (torej podatek o nekaznovanosti), kakor tudi podatek o tem ali je oseba v kazenskem postopku, v skladu s 6. členom ZVOP-1 predstavlja občutljiv osebni podatek. Za obdelavo občutljivih osebnih podatkov pa ZVOP-1 v 13. čl. določa še strožje pogoje obdelave, in sicer se lahko občutljivi osebni podatki obdelujejo le v naslednjih primerih:
- če je posameznik za to podal izrecno osebno privolitev, ki je praviloma pisna, v javnem sektorju pa tudi določena z zakonom;
- če je obdelava potrebna zaradi izpolnjevanja obveznosti in posebnih pravic upravljavca osebnih podatkov na področju zaposlovanja v skladu z zakonom, ki določa tudi ustrezna jamstva pravic posameznika;
- če je obdelava nujno potrebna za varovanje življenja ali telesa posameznika, na katerega se osebni podatki nanašajo, ali druge osebe, kadar posameznik, na katerega se osebni podatki nanašajo, fizično ali poslovno ni sposoben dati svoje privolitve iz 1. točke tega člena;
- če jih za namene zakonitih dejavnosti obdelujejo ustanove, združenja, društva, verske skupnosti, sindikati ali druge nepridobitne organizacije s političnim, filozofskim, verskim ali sindikalnim ciljem, vendar le, če se obdelava nanaša na njihove člane ali na posameznike, ki so v zvezi s temi cilji z njimi v rednem stiku, ter če se ti podatki ne posredujejo drugim posameznikom ali osebam javnega ali zasebnega sektorja brez pisne privolitve posameznika, na katerega se nanašajo;
- če je posameznik, na katerega se nanašajo občutljivi osebni podatki, te javno objavil brez očitnega ali izrecnega namena, da omeji namen njihove uporabe;
- če jih za namene zdravstvenega varstva prebivalstva in posameznikov ter vodenja ali opravljanja zdravstvenih služb obdelujejo zdravstveni delavci in zdravstveni sodelavci v skladu z zakonom;
- če je to potrebno zaradi uveljavljanja ali nasprotovanja pravnemu zahtevku;
- če tako določa drug zakon zaradi izvrševanja javnega interesa.
ZVOP-1 za občutljive osebne podatke zahteva tudi strožje zavarovanje. 14. člen ZVOP-1 tako med drugim določa, da morajo biti občutljivi osebni podatki pri obdelavi posebej označeni in zavarovani tako, da se nepooblaščenim osebam onemogoči dostop do njih. Pravna podlaga za obdelavo osebnih podatkov (v javnem sektorju) je določena v 9. čl. ZVOP-1, ki določa, da se osebni podatki lahko obdelujejo, če obdelavo osebnih podatkov in osebne podatke, ki se obdelujejo, določa zakon.
Občina Poljčane tako za dogodek z dne 23.9.2024 nima pravne podlage za zbiranje občutljivih osebnih podatkov, torej v smislu, da bi jih lahko pridobivala, še manj, da bi s slednjimi razpolagala in vam jih posredovala. Prav tako Občina Poljčane ni bila seznanjena, da bi zoper omenjenega občana bila izrečena kakršnakoli prepoved, ki bi nalagala odziv Občine.
Ne glede na vse navedeno, pa bo Občina Poljčane preverila zakonske možnosti za pridobitev podatkov o strokovnih kadrih iz naslova najemnih razmerij za športni objekt in morebitni nekaznovanosti slednjih za kazniva dejanja zoper spolno nedotakljivost ali izvedla ukrepe, da le-te zagotovijo sami. Po sedaj znanih podatkih omenjena oseba kot strokovni kader na športnem objektu ni sodeloval. Hkrati pa je Občina zaradi občutljivosti tematike pozvala omenjenega k predložitvi oz. razkritju morebitne dokumentacije ob pogoju osebne privolitve.
Kot sem vam povedala tudi po koncu 11. redne seje OS dne 17. 9. 2024, dokler nimam konkretnih podatkov se do zadeve ne morem opredeliti. Trenutno vem samo tisto, kar kroži okoli in kar sem izvedela od dotične osebe, a o konkretnih omejitvah se nisem in se ne bom opredeljevala, dokler ne vidim dokazil.
Kar pa se tiče zadnje pripombe gospoda svetnika Kokota, da gre za ignoranco županje, ker od 24.9.2024 nisem poslala odgovora do danes, 26.9.2024 pa samo opažanje: Glede na pregled vprašanja in podanih odgovorov svetniku v preteklih letih (preteklih mandatih) menim, da sem kot županja res postavila nove standarde. Odgovor ste prejeli v 2 dneh, v tem času smo kontaktirali več institucij in posameznikov, da smo vam lahko v odgovoru poslali konkretne opredelitve. Menim, da smo, skladno z ZUP-om 3 daleč nadpovprečni. Vzporedno smo v teh 2 dneh izvajali vse obvezne naloge ter gostili delegacijo iz EU v sklopu projekta. Zahvaljujem se vam za sodelovanje in vas prijazno pozdravljam.«
Prav tako je bil svetniku g. Kokotu posredovan pisni odgovor v zvezi s sklicem izredne seje na temo odpovedi zaposlenih. Odgovor objavljamo spodaj:
»V zvezi s podanim predlogom gospoda Tomaža Kokota po sklicu izredne seje občinskega sveta pojasnjujem, da se skladno z določbo 23. člena Poslovnika Občinskega sveta Občine Poljčane (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 21/2021) izredna seja sveta se skliče za obravnavanje in odločanje o nujnih zadevah, kadar ni pogojev za sklic redne seje. Izredno sejo lahko skliče župan na zahtevo ene četrtine članov sveta ali na lastno pobudo. Glede na izpostavljeno določbo pojasnjujem, da pogoji za sklic izredne seje občinskega sveta niso podani, ne iz vidika podane zahteve, ne iz vidika nujnosti zadeve.
Obenem pojasnjujem, da kadrovska tematika spada v pristojnosti župana, saj pravice in dolžnosti delodajalca, torej lokalne skupnosti, izvršuje predstojnik uprave lokalne skupnosti, torej župan (4. in 33. člen ZJU). Župan je tako odgovoren za organizacijo delovnega procesa oziroma organizacijo dela javnih uslužbencev v organu, ki ga vodi. Župan tako sprejme tudi sistemizacijo delovnih mest, ki zagotavlja čim bolj učinkovito delo. V pristojnosti župana je najdlje sprejemanje odločitev v konkretnih primerih, saj je skladno z veljavno zakonodajo odločanje o pravicah in obveznostih javnega uslužbenca v izključni pristojnosti župana.
Nadalje pojasnjujem, da javni uslužbenec lahko skladno s prvim odstavkom 82. člena ZDR-1 redno odpove pogodbo o zaposlitvi z odpovednim rokom. ZDR-1 zahteva obličnost odpovedi pogodbe o zaposlitvi – biti mora v pisni obliki. Izjava volje mora biti določna in nepogojna. Delodajalec redni odpovedi javnega uslužbenca ne more nasprotovati in jo mora sprejeti. Na splošno pa velja, da je odpoved s strani delavca njegova osebna odločitev, ki ne rabi biti obrazložena.
Vsled navedenega zaključujem, da osebnih razlogov delavcev, ki so podali odpoved, nimam pravice zahtevati, še manj o slednjih razpravljati v okviru seje občinskega sveta. Menim, da ukrepi za preprečevanje morebitnih nadaljnjih odpovedi delavcev niso potrebni, saj nisem seznanjena, da bi v delovni sredini obstajali primeri, ko bi to terjali. Kot županja bom kadrovsko tematiko ustrezno vodila in urejala skladno z veljavno zakonodajo, pri čemer ne ocenjujem, da bi s prejemom dotičnih odpovedi delavcev bil delovni proces občinske uprave kakorkoli ogrožen.
Z zgoraj navedenim smatrajte odgovor kot odgovor po določbah 2. poglavja Poslovnika Občinskega sveta Občine Poljčane (Uradno glasilo slovenskih občin, št. 21/2021) oziroma kot odgovor skladno z določbo osmega odstavka 18. člena.«